Image
Reklamın Türkiye Ekonomisine Katkısı

Reklam ve Pazarlama İletişimi Derneği’nin (REPİD) Aralık 2023 tarihli raporuna göre Türkiye, makroekonomik ve jeopolitik zorluklarla karşı karşıya olunmasına rağmen Avrupa ülkelerine göre en dinamik reklam pazarı oldu.

  • Son 5,5 yılda (2018-2023H1) reklam ve medya yatırımları milli gelirin %6,34’üne katkı sağladı. Her 1 TL’lik reklam ve medya yatırımı milli gelirde 19,3 TL değer yarattı.
  • Son 5,5 yıllık TÜİK istihdam verilerine göre istihdam edilen toplam 29.3 milyon içinde %2,22 katkı ile 648.776 kişi reklam ve medya yatırımlarındaki büyüme ile desteklendi.
  • Türkiye, global medya yatırımlarının lider ülkeleriyle kıyaslandığında %1,31 ile istikrarlı ancak sınırlı bir büyüme gösterdi. Medya yatırımlarının GSYH’den aldığı pay dikkate alındığında reklam yatırımlarının 2,5 kat büyüme potansiyeli var.